Oftest Stillede Spørgsmål

Vi ønsker at skabe de bedste forudsætninger for et godt samarbejde.

Derfor har vi samlet nogle af de oftest stillede spørgsmål nedenfor.
At vi har klare linjer om hvad i kan forvente jer af os, og hvad vi kan forvente af jer skaber det bedste grundlag for et godt samarbejde.
 

For at indgå et samarbejde med LeatherStudio er det en forudsætning, at nedenstående punkter er forstået og accepteret

Vi forstår vigtigheden af samples. Derfor vil vi altid gerne lave samples til jeres showrooms eller på forespørgsler.
Vi tager ikke en højere pris for samples til jer. Det betyder at jeres omkostning for samples er prisen på laveste minimumsordre.

Eksempelvis, koster et computer sleeve 90kr per stk v. køb af 50, så betaler i 90kr per sample af denne.

Det er super vigtigt, at vi alle ved hvad der kommer til at ske i processen ved at lave en ordre sammen.

Step 1, Placering af ordren: Ordren placeres af jer ved brug af vores excel-bestillingsark (findes under fanen Bestilling).
Step 2, Godkendelse af sample: I modtager sample til godkendelse enten på billede/video eller en fysisk prøve.
Step 3, Produktionen startes: Såfremt i kan godkende sample starter vi produktionen, kan sample ikke godkendes går vi tilbage til step 2.
Step 4, Valg af fragt: I slutningen af produktionen sender vi en pris for fly-fragt, så i kan bekræfte om ordren skal sejles (inkl) eller flyves (mer-pris).
Step 5, Ordren leveres: Ordren leveres til én valgfri adresse i Danmark. Kasserne kommer neutraliseret (uden vores navn fremgår nogen steder). 

På hvert af produkterne her på vores shop, står der estimeret produktionstid eller leadtime i antal dage, oftest 30-40 dage.
Dette antal dage er estimeret dage fra vi får godkendelse fra jer om at vi må starte produktionen indtil produktionen er færdig – hertil skal der så tillægges fragt (se punktet om fragt).
Det betyder, det antal dage der er på varen tæller altså fra i har godkendt en prøve, enten via billede/video eller en fysisk prøve.

Det er selvfølgelig vigtigt igen at pointere det er en estimeret leadtime, det kan både betyde produktionen kan tage lidt længere tid, og det kan også sagtens være vi kan lave produktionen hurtigere end den estimerede tid. Så har du brug for ordren bliver hurtigere, kan det måske sagtens lade sig gøre, kontakt os blot så finder vi en løsning.

Alle priser her på shoppen er inklusiv sø-fragt, men i har selvfølgelig mulighed for enten sø eller luft-fragt.

Til både luft- og søfragt anvender vi fragtselskabet DSV. Vi estimere med følgende leadtimes fra dem:
Luftfragt: 12-14 dage.
Sø-fragt: 40-45 dage.

Hen imod slutningen af en produktion vi  i modtage en pris fra os, hvad DSV vil have for at flyve jeres ordre hjem, og her kan i så bekræfte tilbage til os om i ønsker at vi sejler ordren hjem (det er inklusiv i jeres priser nu) eller om i ønsker vi skal flyve den hjem (mod en mer-pris).
Da fly-priserne ændre sig uge for uge, er det ikke muligt at informere priser tidligere, men de ligger typisk imellem 23-32 DKK per kilo.

* Vi har ingen profit, eller på anden måde tjener penge på fragten. I får altid den reelle pris som vi modtager fra DSV.

Bæredygtighed generelt er noget som er på alles læber for tiden, og derfor vil vi dele information om vores holdning til bæredygtighed og produktionssikkerhed.

Hvorfor anser vi læder fra LeatherStudio bæredygtigt?
1. Først og fremmest er læder et meget slidstærkt materiale, langt mere end hvis man eksempelvis købte en stof-taske.
Det betyder, at læderet vil have en meget længere levetid end stof-tasken, og derved vil man over en længere årrække bruge mindre ressourcer pved at købe en læder taske, end hvis man købte et billigere alternativ som skal udskiftes flere gange grundet slidstyrken.

2. Al vores læder kommer udelukkende fra slagterier til fødevareindustrien.
Det betyder at vores skind er et bi-produkt af en anden industri, hvor skindet ellers blot ville være gået til spilde.

3. Vi anvender de samme skind til mange produkter, det betyder at vi kan forpligte os til Zero waste, altså ingen spild af skind i produktionen.
Først bruger vi skindet til større paneler som tasker, så mindre paneler som punge, toilet-taske med videre og til slut bruger vi de små stykker af skind til nøgleringe hvor vi laver 15-20.000 nøgleringe per måned til blandt andet VW, Volvo, Skoda, Toyota med flere.
De  små stykker af skind tilbage (mindre end en nøglering) bliver brugt til bonded læder (bruges på bælter) eller bruges til sandaler og dyrelegetøj.

4. Vi behandler vores medarbejdere ordentligt og vores produktion er sikker.
Vi laver ansvarlig produktion, det betyder at vi behandler vores medarbejdere godt, produktionen herunder bygningerne er sikr.
Det bliver ofte tjekket og auditeret både af vores kunder (som Salling Group eller Søstrene Grene etc), eller af 3 parts auditører ved SGS.
Vi er auditeret efter BSCI (Business Social Compliance Initiative) standard, samt vi har Leather Working Group gold rating på garveri.

5. Alle vores produkter overholder Europæisk standard for kemikalier (REACH).
De fleste virksomheder siger de gør det, vi er nogen af dem der har styr på det og rent faktisk overholder det.

For mere information omkring hvert af overstående punkter, se siden Bæredygtighed på vores side:
https://leatherstudio.dk/baeredygtighed/

Fra i placere en ordre ved os, begynder vores omkostning med det samme.
Vi skal garve skindet til ordren, indkøbe lynlåse, metal trims, betale samples, og derved starter vores produktionsomkostningerne.
Derfor betales der altid et depositum på 50% af ordens værdi, på ordreplacerings tidspunktet.  

Vi vil altid forsøge at løse eventuelle problemer, men som udgangspunkt er alle ordre bindende når de er placeret.
Dette gælder uanset om man har indbetalt sit depositum eller ej, ordren binder fra placeringsøjeblikket.

Men igen vil vi selvfølgelig altid prøve at løse en problemstilling hvis den opstår.

Ved ordreplacering indbetales der et depositum på 50% af ordrens værdi inkl. moms.
Resterende 50% betales ved levering, med betalingsfrist på 10 dage efter levering.
Ved for sen betaling påløbes der renter jf. faktura. Manglende betaling vil uden undtagelse overdrages til inkasso.

Det er jeres ansvar at vi altid får at vide hvis i eller kunderne ændre adresse, og levering af enten sample eller produktion skal til en ny adresse.
Informere i os, ændre vi altid vores system permanent, men vi har brug for informationen fra jer- og ansvaret for vi har korrekte adresse ligger ved jer.

Vi vil altid gøre hvad vi kan for at efterkomme specifikke ønsker til hurtigere levering.
Vi vil gerne forsøge at beregne om vi kan lave en ordre som ekspres, og ligeledes beregne en fly pris.
Kontakt os, så ser vi hvad vi kan gøre.

Når vi laver produktion, forsøger vi altid at ramme det præcise antal som kunden ønsker.
Da vi har med håndlavet produktion at gøre, vil der altid være fejl på nogle af produkterne. Det leveres ikke til kunden, men tages ud i kvalitetskontrol.
Derfor laves der altid lidt ekstra – så vi forsøger at ramme den aftalte kvantitet.

Det sker, at der er flere eller færre fejl end beregnet, derfor skal det kunne accepteres at vi over/under levere med maks. +/- 10% på en given ordre.
Dette ændres naturligvis også på faktura, så der betales for det antal der faktisk er leveret.

Vi vil selvfølgelig altid forsøge at løse problematikker hvis de skulle opstå.

Hvis i / kunden fortryder en ordreplacering, vil vi forsøge at løse det men som udgangspunkt gælder følgende:
– Fortryder i før materialer er købt/produktionen er startet trækker vi omkostninger fra depositum og overfører pengene minus omkostninger retur.
– Fortryder i efter materialer og produktion er startet betaler kunden alle 100%, som udgangspunkt. Varen leveres til kunden.

Reklamation
– Fejl eller mangler skal der gøres opmærksom på senest 15 dage efter levering.
– Udgangspunktet for fejl, sammenlignes med godkendt PP sample begge parter har godkendt, uanset om godkendt på sample eller billede.

Ved ordrestart accepteres overstående betingelser.

En pre-production eller “PP” sample er den vigtigste sample, og meget vigtigt i er opmærksomme på denne.
Når i har placeret en ordre ved os, så vil i efterfølgende få en Pre-Production sample.
Den betyder i korte træk, at når i har placeret ordren indkøber vi alle elementer til at lave hele ordren, herunder at garve skind, indkøbe metaller, logo stempler med videre som skal bruges til ordren. Når alt det er klar, laver vi 1 prøve som er 100% produktionstilsvarende, som i skal godkende.
Denne kaldes PP sample, og er det vi står på mål for at produktionen laves som vi har aftalt på PP sample.

Derfor er det meget vigtigt at denne sample tjekkes grundigt af jer, og hvis den har et specifikt formål, det kunne være en lanyard/keyhanger der skal holde personalekort, at den man tester at tingene passer sammen og der ikke skal laves noget om. Det er jeres ansvar at tjekke disse ting.

PP sample er den sample, som vi altid vil gå tilbage til, hvis der skulle opstå tvivl eller reklamationer.
Vi står på mål for, at produktionen er lavet som PP sample – i skal sikre at PP sample er som i ønsker produktionen.

Scroll til toppen